A legrégebbi és legnagyobb felhasználói bázissal rendelkező közösségi média felület. A különböző kampány célok mellett a felhasználók érdeklőési kör szerinti megcélozhatósága teszi igazán különlegessé a platfomot. 3 fő kampány célt határozhatunk meg a Facebook Ads-rendszerén belül:
Ismertség erősítése: A felhasználók körében népszerűsíthetjük márkádat vagy termékedet/szolgáltatásodat.
Érdeklődés felkeltése: A felhasználókat a meghatározott cél elérése ösztönözzük a webhely meglátogatásétól, applikáció telepítésén át, az üzenet küldéséig.
Konverzió ösztönzés: A felhasználókat egy konkrét konverziós cél elérésére ösztönözzük, mint termék vásárlása a webshopodban, vagy az üzleted felkeresésére.
Említettük a különleges célzási rendszert, amivel kitűnik a Facebook a konkurenciából. Mivel a Facebook szinte a mindennapi életünk része és sok órát töltünk a felületen, így a rendszer nagyon sok információt tud rólunk, mit szeretünk, merre jártunk, milyen márkákat kedvelünk, vagy éppen milyen új termék vagy szolgáltatást fogunk a közeljövőben vásárolni. Emellett remarketingelni is tudjuk eddigi vásárlóidat, így ösztönözve az újbóli vásárlást.
Az Instagramon a Facebookhoz hasonló kampány célokat tudunk meghatározni és hasonló módon tudjuk targetálni hirdetéseinket. Ezen a felületen is márkád ismertségét tudjuk növelni, az érdeklődést tudjuk felkelteni a márkád iránt, vagy konverzióra tudjuk ösztönözni a felhasználókat.
Egyedül a reklámok elhelyezése történik másképpen:
Instagram feed-ben: márkaismertséget, elérést, forgalmat, video megtekintést, app letöltést, lead generálást, üzenet küldést, konverziót, engagementet, katalógus értékestést és bolti forgalmat ösztönző reklámokat helyezhetünk el.
Instagram story-ban pedig: márkaismertséget, elérést, forgalmat, videó megtekintést, app letöltést, lead generálást és konverziót ösztönző kampányokat futtathatunk.
Az egyik legismertebb platform, ahol népszerűsítheted márkádat. Nagyszerűsége abban rejlik, hogy a felhasználók csak meghatározott területen, meghatározott időben fogják látni hirdetésedet, amikor valójában érdeklődnek a terméked/szolgáltatásod iránt. Fizetni pedig csak akkor fogsz, ha valóban rá is kattintanak a hirdetésedre.
A Google Ads rendszerében is többféle hirdetési cél közül választhatsz: növelheted online forgalmadat, növelheted a bejövő hívások számát, vagy növelheted bolti látogatóid számát.
Nem kell attól félned, hogy a hirdetési költségek idővel elszállnak, hisz a rendszer csak annyit költ, amennyit előre meghatározol, legyen bármekkora is az összeg.
A világ legnagyobb közösségen alapú forgalmi és navigációs applikációja. A Waze Ads segítségével a legmegfelelőbb pillanatban tudod megszólítani a felhasználódat. Reklámok segítségével növelheted boltod forgalmát, márkád ismertségét és megszólíthatod a közeledben lévő felhasználókat.
Minek költenél óriásplakát reklámra, ha költséghatékonyan azt tudod megszólítani, aki igazán fontos neked a márkád növekedése szempontjából?